Te abordeaza oriunde. Pe strada, la magazin , in parc….Nu. Nu e vorba despre baieti, sau despre fete care vor sa agate. E vorba despre altcineva…Sunt mici  si ciufuliti si au figuri care inspira mila, sau care te fac sa le spui ceva „urat”. Daca tot nu ati ghicit, va spun  eu despre ce e vorba : despre cersetori.

Nu cred ca exista cineva caruia sa nu i se fi zis o replica de genul :  „Da-mi si mie un ban! ” Si tu, ca sa nu spui ca nu esti om cu suflet , ii dai. Apoi, peste cateva minute, iar auzi :  „Da-mi si mie un banut ! ” Nu stii daca in ureche ti-a ramas ecoul de la celalalt, sau e alta persoana. Atunci deja iti dai seama ce tactica de atac folosesc, si nu mai bagi mana in buzunar. „N-am , pleaca!” [ cel putin, asa fac eu 😀 ] Ieri doream sa inchei ultima zi de vara cu o inghetata. Merg la „taraba cu inghetata” si nici bine nu comand, ca o ciufulita mica vine la mine, si mai ca mi se lipea de picior : „Tanti, imi dai 5 mii ?”  Nu stiam daca sa iau apelativul „tanti” drept o dovada de respect sau o insulta la adresa mea [ sunt tanara, ce naiba? ] , asa ca ii zic. „Nu. Eu sunt studenta. Studentii nu au bani! ” „Atunci ia-mi o inghetata! ” Rad si ii zic : „Nu-ti dau 5 mii dar iti iau o inghetata care costa 3 lei? Hai da-te incolo ca esti simpatica!” „Ba nu sunt simpatica! Nu vreau sa fiu simpatica! ” „Dar esti ! ” Plec razand.

Dar o data mi s-a intamplat sa fiu pe o banca impreuna cu 3 prietene si sa fim agresate fizic de o copilita de asta. A venit la noi si ne-a  servit pe fiecare cu cate o palma peste picior „in semn de prietenie” , de parca am fi impartit aceeasi olita cand eram la camin. Si apoi ne zice: ” Ce mai faci, tu? Ma mai cunosti? ”  „Poftim ? Ar trebui ? ” „In fine, da-mi 1 leu, n-ai ? ” „Nu avem , pleaca!” si a plecat, dar nu inante sa incerce sa ne scuipe si sa ne trimita la mamele noastre. Noi eram in stare de soc, oarecum. Un domn trece prin fata noastra si ne zice: „Daca traia Antonescu, nu mai era nici una prezenta! ”  Nu stiu ce ar fi facut Antonescu , dar acesti copii nu au absolut nici o vina.

Vorba zilei : O zi buna se cunoaste de la pranz.

P.S. Articolul nu are tenta discriminatorie fata de alte etnii.

