Flori, fete sau baieti …”Ce-i asta ? O parola pentru Sims ?” “Ha? Nu! E un joc !

 Cam asta e tot ce stie un copil in ziua de azi : Sims, Counter Strike, WoW si alte jocuri care pe mine ma depasesc. Stiu ca viitorul poarta amprenta computerizarilor, dar copiii deja au amprenta asta pe fetele lor. Cand ii vezi, ti se face mila de ei. Toti mici de statura , miopi , slabuti si cand deschid gura ramai prost ( eu, una, asa patesc ). Am auzit zilele trecute doi baietei vorbind. Nu aveau mai mult de 11 ani. Nu am auzit mult din conversatia lor, dar am auzit destul cat sa-mi dau seama ca ei vad lumina zilei cu portia, de parca ar fi la inchisoare, numai ca “inchisoarea” lor e o camera cu calculator.

Imi aduc aminte de zilele cand eram eu copil si nu vedeam interioriul camerei decat seara cand intram in casa. De fapt, nici atunci nu-l vedeam ca stateam cu ochii inchisi. Dormeam. 😀 Ma intristeaza faptul ca acesti copii nu au viata sociala inafara spatiului cibernetic. Au o singura copilarie si si-o petrec in fata monitorului si traiesc in lumea lor , pe care si-o creeaza dupa bunul plac, dar apoi cand dau piept cu realitatea, cam incaseaza pumni in stern de la lumea reala.

S-au dus vremurile cand toti copiii se jucau in fata blocului. Mi-e dor sa mai aud vocile strigand : “Ceapa, ceapa, iesi din groapa !”, “Tic-tac mine! “ ,“Tara, tara, vrem ostasi!”, “Ultimul a salvat turma!” , etc. Acum aud doar : “Ba, imi dai un buzz cand esti pe mess ! ”…. 😐

O oarecare vina o au si parintii ca le cumpara calculatoare de la varste mult prea fragede si ii lasa de capul lor . “Calule, nu vrei ovaz? “ „Cum sa nu vreau ? ”

Vorba zilei : Poftim cultura! Si mai vrei recolta…

