Stiu ca a inceput scoala si ca va e greu sa va dezobisnuiti de programul de vacanta, asa ca mi-am propus sa va inveselesc cu cateva  perle de intelepciune populara , pe care le stiu din copilarie ,din auzite sau din lecturi. 🙂

 

Era o data un rahat ,

şmecher , prost şi îngâmfat.

Şi avea rahatu’ un moţ,

De se mirau rahaţii toţi.

Si intr-o zi, mergand grabit

S-a-ntâlnit cu-n câine pricajit.

Un caine mare si lihnit,

Care “haţ ! ”, rahatu’ l-a halit !

L-a mestecat, l-a degustat

Şi la sfarsit l-a scuipat.

Ş-a ieşit rahatul fără moţ,

De se mirau rahaţii toţi.

Morala : Nu te da mare şi îngâmfat, c-o să ajungi tot un rahat.

 

Patrunjelu’

Am iesit in gradinuţă

Patrunjelu-i pan’ la puţă

Mă, al naibii patrunjel,

Nu pot sa ma piş de el.

 

Căţeluşu’

Căţeluş cu par maro
Fura Kent si Malboro.
Si se jura ca nu fura,
Dar l-am prins cu Kent-u-n gura.

 

Vorba zilei : Razi azi, ca maine s-ar putea sa plangi.

