AVERTISMENT !

Acest articol nu se adreseaza celor care apartin clubului ” Eu -inimioara – Eminescu ! ”

Eu, una, nu il simpatizez pe acest poet. Nu il admir si nici nu pot spune ca imi plac operele sale. Recunosc, poeziile lui sunt o fundatie buna pentru alte creatii, ca aceasta de mai jos. Am folosit o poezie de a lui pentru a prezenta realitati ale societatii in care traiesc.  Poezia este un pamflet si trebuie tratata ca atare.  Lectura placuta !

             -Fiind copil….-

                                            de Ramonette dupa poezia „Fiind baiet paduri cutreieram” a lui Mihai Eminescu.

Fiind copil, şcoala cutreieram

Şi mergeam încet pe coridor.

Picioru’ stâng în dreptu’ eu-l dădeam,

S-aud cum scărţâi pe covor.

Un sunet lin se auzea prin clase

Şi-un parfum mă izbi în nas

Tocmai treceam pe lângă baie…

Şi, îngheţat, acolo am rămas,

Stupefiat fiind de-al profului glas.

 

Scoate arătătorul , mi-l pune drept în faţă

Şi un coşmar văd printre pleoape.

Pe hol văd elevu’ de serviciu ,

Lumini nu-s pe coridor , şi-n faţă

Mă trezesc cu-n cub de calciu.

 

Păşind din ce în ce tot mai aproape

Pe pătratele de ciment din coridor ,

Văd cete de elevi fugind din clasele lor.

Alături o uşă se deschide

Şi din sală iese ţâşnind

O” bunăciune” de boboacă

În mâini un “Oriflame” ţinând.

Avea ochii plini de lacrimi,

Se mâzgâlise cu rimel,

Şi printre bocete şi suspine,

Mi-a zis că primise un scăunel.

 

Am luat-o frumos  şi am calmat-o

Am dus-o la un suc la “cazino”

Am chiulit de la o ora,

Dar nu-i nimic; şi aşa făceam mişto.

 

Păru-i blond şi moale ca lâna,

Ochii-i limpezi de-i vedeai şi ceafa

Şi vocea-i  groasă de la fumat,

O făceau sa arate exact ca un bărbat….

Fiind copil , pe hol cutreieram…

