Nu  sunt genul care sa se increada in horoscop,  care sa-si caute viitorul intr-un glob de discoteca cristal, sau pe fundul cestii de cafea. Eu las lucrurile sa-si urmeze cursul normal. Care o mai fi si ala…. Dar mi se intampla, de fiecare data cand  imi cumpar o revista , in frenezia citirii , sa-mi opresc privirea si asupra rubricii : “Horoscop”

Saptamana  aceasta , citind ce-mi prezic astrele , vad acolo : “Sfat : Ai grija la asa-zisii prieteni ! “ Au ! Recunosc. Am ramas pe ganduri ca baba pe scanduri dupa ce am citit. Ma gandeam doar la cuvintele  : “ asa-zisii prieteni”. Apoi, despartind firul in patru intr-o discutie aprinsa cu mine insami , am incercat sa raspund la intrebarea : prieten sau dusman ?

Cine e prieten cu mine si cu omul, in general ? Cainele ?  Asa se zice : cainele este cel mai bun prieten al omului. Dar oare cainele nu e cumva prietenul omului pentru ca el are ceva de castigat din asta ? Oare nu cumva ii convine sa fie rasplatit de fiecare data cand deschide botul si latra si ranjeste dintii la cineva ? Eu cred ca ii convine, pana in punctul in care stapanul nu-l mai rasplateste…Atunci, cainele ii intoarce coada si pleaca, sau, mai rau, musca mana care l-a hranit.  Relatia caine-om e bazata pe principiul “dupa fapta si rasplata” .  Omul e in pericol – cainele isi arata dantura – dusmanul fuge – omul scapa cu bine- cainele este rasplatit…

Daca tot sunt in “regnul animal “, as vrea sa-l citez pe Snoop Dogg care zicea: “A bitch is a female dog and the dog is man’s best friend” ( O javra e un caine femela, si cainele este cel mai bun prieten al omului ). Asta ce ar trebui sa insemne ? Ca “javra” e cel mai bun prieten al omului? :)))  Pai, da . Poate fi cea mai buna prietena a unui barbat singur si..in nevoi. Insa  si in cazul de fata se aplica sistemul :  “ dupa fapta si rasplata”. Adica “javra” nu presteaza gratis. Iti e cea mai buna prietena din lume atata timp cat o rasplatesti cum vrea ea. Dupa aceea, cand recompensele nu mai vin, iti arata coada. Rasplata, desigur, nu trebuie sa fie numaidecat baneasca…poate fi si sentimentala…

Lasand la o parte cainii si “javrele”, sa spun despre acei oameni pe care ii consider prieteni. E la fel ca-n reclama de la Orange. Cunosc 100 de oameni. 50 imi stiu numele de familie..si tot asa. Reduc si reduc pana raman la un efectiv de 10 persoane, sau chiar mai putin. Desigur, ca si din acestia 10 trebuie sa fie cativa care au interese ascunse . Doar ca trebuie sa-i descopar… Dar pana  sa ii descopar pe acestia, ma feresc de cei pe care i-am “citit” deja. Am reusit, cu chiu cu vai, sa  vad intentiile din spatele ranjetelor prietenoase. Dar pana sa fac eu asemenea descoperiri, cred ca am dat de 10 ori cu capu’ de pragu de sus, ca apoi sa-l vad pe cel de jos. Si nu-mi pare rau, ca de la loviturile acelea mi se misca rotitele mai bine. 😀

Si orice ar fi, nu ii las sa-mi stea in cale. Nu las “asa-zisii prieteni”  sa intervina intre mine si prietenii mei adevarati. Poate peste cativa ani voi privi altfel lucrurile si imi vor placea alti oameni. Poate ma voi schimba si eu la randul meu. Dar pana atunci , ii am pe ei. Pe acesti “caini” care nu-mi intorc coada cand nu le dau de mancare si nu ma musca, pe aceste “javre” care  “presteaza gratis”… Si-mi sunt de ajuns. Cat despre restul…. Sa le fie de bine.

Vorba zilei :  Nu stii ce ai pana nu pierzi.
