Nu as putea spune decat “multumesc” celor care s-au gandit sa faca greva asta. Un weekend prelungit cu inca o zi e mai mult decat binevenit, desi face intoarcerea la scoala si mai grea ca inainte. Habar nu am ce e cu greva asta, de ce o fac. Important  este ca ma scutesc pe mine de o zi de scoala. 😀  Greva este, desigur, rezultatul nemultumirii profesorilor. Am intels ca azi toti bugetarii au participat la greva asta, nu numai profesorii. Dar eu ma voi referi numai la cei din cadrul invatamantului. De cand ma stiu eleva, profesorii au tot facut greva. Au vrut salarii mai mari, mai multe prerogative… si toate astea, pentru ce ?

O profesoara de a mea a fost singura care a zis lucrurilor pe nume : “ De ce atata greva ? Si asa ca nu facem nimic. Nici banii aia nu-i meritam, unii dintre noi ” Gura ei adevar a grait. Si a continuat : “ Ca doar nu stam 8 ore pe zi la scoala, ca la fabrica. Uneori stam mai multe ore, dar sunt zile in care avem de predat doar la o clasa . Concediu avem de fiecare data cand aveti voi vacanta. Si in plus e si platit. La batranete avem azilul politic gratis “ Si acestea nu sunt cuvintele mele, sunt ale ei. Si spun adevarul. Eu, cu cuvntele mele, as putea sa completez : “ Si sa nu mai spun de atentiile de craciun, 1 martie, 8 martie, sfarsit de an scolar, inceput de an scolar si banii pe  meditatii. “

Ce-i drept, nu trebuie sa le fie usor sa ne predea ceea ce ei au invatat , la randul lor, mai ales ca la fiecare clasa trebuie sa predea tot altceva. Si apoi sa isi testeze elevii si sa constate ca unii dintre ei nu stiu nimic.

Sunt profesori, ce-i drept, care merita dublul salariilor pe care le primesc acum. Profesori adevarati care stiu sa predea , care stiu sa-l faca pana si pe cel mai prost sa inteleaga ceva. Si pe partea cealalta sunt profesori care predau cu un total dezinteres, care vin la scoala doar sa semneze  condica. Ei nu merita nici macar un loc de munca, daramite o marire ! In toata experienta mea de eleva, experienta care este in continua desfasurare, am avut parte de ambele feluri de profesori. Nu am stiut cum e un profesor bun pana nu am dat de unul prost.

Dar buni, prosti, asa cum sunt, mi-au prelungit weekend-ul cu inca o zi si pentru asta le multumesc. 🙂

Vorba zilei :  Furi curent !

