Bããããã !  Scularea cã a venit lãptãreasa ! “, dupa cum ar spune un profesor de al meu. Asa va spun si eu, numai ca laptareasa de care vorbesc eu nu va aduce lãptic, ci doar vrea sa va trezeasca la realitate din somnul dulce in care traiti. Vrea sa va deschida ochii, sa vedeti lucrurile asa cum sunt. Nu asa cum ati vrea voi sa fie, pentru ca nu se vor schimba decat in mintea voastra.

Azi, spre exemplu, am zis un adevãr. O realitate. Si am fost acuzatã cã sunt rea. Eu nu sunt rea! Sunt realistã ! E o diferenṭã ! Sã povestesc :

Eram în timpul unui curs si la jumatatea orei intra in clasa o alta profesoara care pretindea ca noi sa plecam si sa ii lasam clasa ei, sa-si poata tine ora. Ṭin sa mentionez ca a zis-o pe un ton pe cat se poate de rãstit si nepoliticos. Dar  in cele din urma am discutat si a rãmas ca noi sã ne continuam  activitatea si sã eliberãm sala la ora 8. Dupa ce profesoara in cauzã a plecat, profesoara care ne preda ne-a zis cã trebuia sã ne fi ridicat atunci când ea a intrat in clasã  ( ce-i drept, ar fi fost frumos din partea noastrã ). Atunci am intervenit eu : “Nu m-am ridicat pentru cã am vrut sã fiu la acelasi nivel cu ea. Sã mentinem contactul vizual.” ( profesoara “reclamanta” e  micã de staturã. Are cam 1, 50 înãlṭime..dacã nu exagerez cumva. ) Profesoara a râs si  mi-a zis : “Vai da’ ce rea eṣti!” “Eu?”Da, tu!” “Nu ! Nu sunt rea. Sunt realistã.Asta e altceva.” Profesoara nu a mai zis nimic. Dar sincer vorbind , daca m-as fi ridicat, sau dacã nu as fi facut remarca aceea, cu ce s-ar fi schimbat situatia? Cu nimic ! Nu e ca si cum reclamanta ar mai fi crescut în înãlṭime. :))

Sau mi se mai întâmplã ca intr-o discutie sa spun cate ceva despre cineva si apoi sa primesc o replicã de genul : “Ṣtii, ãla e colegu’ nu ṣtiu cui.” Sau “Aia e sorã cu cutare, prietenã cu cutãrescu” Aṣa. Ṣi ? Asta nu o face sã creascã în ochii mei. Daca mi-am format o pãrere, o pãstrez pânã la proba contrarie. Nu mi-o schimb doar pentru ca e sora/iubita/colega/prietena/cunṣotinṭa nu ṣtiu cui.

Sunt conṣtientã cã acest lucru nu place tuturor. Majoritatea preferã sã  punã adevãrul in spate si sa scoata în faṭã produsele imaginaṭiei prorprii. Eu, una , sper sã le meargã bine aṣa ṣi sã nu audã vreodatã cuvintele : “Ṭi-am zis eu ! “

Vorba zilei : Sper matale…

