„Buhuhuuu !” “Buhuhuu pe mã-ta cã m-ai speriat!” Stiti bancul, nu?:)) Pãi dacã nu-l stiti, vi-l zic eu : “Douã bufnite stãteau într-un copac, fãrã sã stie una de existenta celeilalte. La un moment dat, una zice : “Buhuhuuuu!” Si cealaltã rãspunde :” Buhuhu pe mã-ta, cã m-ai speriat! “ Bancul acesta l-am auzit anul trecut, de Halloween si mi s-a zis, pentru ca “e în temã”. În care temã? În tema Halloween-ului !  De când cu globalizarea, limba englezã acapareazã, usor-usor limba românã, localurile McDonald’s iau locul tarabelor cu mici si bere si, se pare, cã pe 31 octombrie se sãrbãtoreste Halloween-ul în locul Sfintilor Apostoli Apelie, Stahie , Amplie , Urban, Aristobul si Narcis .( i-am gasit în calendar, cã de altfel, nici eu nu stiam de ei ) Poate cei cu numele de “Narcis / Narcisa ” nu stiau cã azi e ziua lor de nume, si poate cã nu ati auzit niciodatã de acesti apostoli, dar mãcar sunt ai nostrii. Nu au fost adusi de valul globalizãrii, ca si Valentine’s Day, de altfel.

Dar na…ca sã nu plagiem in totalitate pe americani, avem “Dragobetele”, care se sãrbãtoresc 10 zile mai târziu decât Valentine’s Day.  Dar omologul românesc al Halloween-ului care este ? Pai…Halãuin. :))  În Statele Unite, ziua de 31 octombrie este importantã. E un prilej pentru copii sã se costumeze si sã batã la usile vecinilor pentru a aduna dulciuri , pentru oameni sã-si orneze casele cu dovleci sculptati si alte ciudatenii.

La noi,(cred eu) Halãuin-ul e un prilej sã se facã petreceri cu tematica “balului mascat”,  o ocazie pentru oameni sã faca ceea ce vor ei, cã doar sunt sub acoperire si nu-i recunoaste nimeni… Eu, una, astept sã se apropie sfârsitul lunii noiembrie. Oare vom sãrbãtori “Thenx  ghiving  dei ? “

Vorba zilei : Rãbdare si tutun.

