Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la locul naşterii mele,  la apartamentul dat de  Nea’ Nicu, la caloriferul de fontă, de care mă ţineam când începusem a merge copăcel, la televizorul CRT la care urmăream emisiunile vremii, parcă-mi saltă şi acum inima de bucurie!  ( Adaptare după „ Amintiri din copilărie” de Ion Creangă )

Mutând canalele televizorului am dat peste o emisiune care mă trimitea putin în trecutul muzical al României. Nu tare departe…până la Mirabela Dauer sau Gică Petrescu , dar suficient de departe încât să-mi amintească de copilărie. Si anume, de perioada post-revolutionistă.

Nu am putut să nu-mi amintesc de cele două ”Andrele” de coditele lor lungi si sclipicioase, hainele mulate si asortate si de papucii cu platoformă înaltă si de al lor ”Lasă-mă, papa la mare!” Imi plăcea piesa si o fredonam , dar nu-i întelegeam substratul sexual : ”Ne iubim pe nisipul fierbinte / Nu mai sunt o fată cuminte”. Pe vremea aceea nu stiam să ”ascult printre versuri”. Luam totul ca atare. Important pentru mine era ca versurile să aibă rima( astfel, le memoram mai usor). Atâta timp cât „fierbinte” rima cu „cuminte”, eu nu aveam nimic de obiectat. 😀

Si mai erau, desigur, 3rei Sud-Est, pe care i-am botezat „3 studenti”. 😀 Pfff…aveam vreo 8 ani cand  a apărut piesa lor ”Amintirile” si de fiecare dată când era difuzată , o ascultam ca hipnotizată. Imi plăcea melodia, dar de asemenea îl simpatizam si pe Laurenṭiu Duṭă..:-” :”>  Asa mă mai chinuiau si mă răscoleau amintirile….vai!  Ca să nu mai aduc vorba si de ”n-am stiut de cine s-ascuuuuult ! Haide , spune-mi că nu te-am pierdut ! N-am crezut că vei pleca ! Nuuuuu e vina meaaaaaa! ” După cum probabil ati ghicit, e vorba despre cei de la N&D. 

Îmi amintesc cum încercam să imit vocea Deliei, spre nefericirea mamei mele si a vecinilor…Tot din ciclul „mai stai, nu pleca” face parte si trupa „Animal X” : „N-am crezut că vei pleca din viata mea ! Oare am să pot iubi pe altcineva?” Aveau aerul acela de baieti răi,cu părul vopsit, si cercei în sprânceană si dansau si bine pe deasupra.. Imi plăceau grozav.

Dar dupa ce îmi treceau amintirile, si durerile sufletesti cauzate de „plecarea lui ”, mă consolam singură si-mi ziceam : „Asa-s baietii umblă numai dupa feteeee ! Roscate , blonde, satene si bruneeeeeteeee ! ” si mă descărcam pe un anume „Jimmy” : „Jimmy, Jimmy, iubesti fetitele-n bikini, dar pe tine cine te mai iubeste, Jimmy?”

Mă amuzau grozav versurile si videoclipul, mai ales că Jimmy era un omulet chel si comic. :)) 😀 

Si cum as putea să uit de A.S.I.A ? Stăteam ore întregi in fata oglinzii încercând să-mi prind părul ca Irina, fredonând, desigur, între timp : „Ia cu tine si inima , inima mea! ”

Mă bucur mult că am trăit în aceasta perioada în care muzica românească evolua în urma interdictiilor comuniste si tinere (mai mult sau mai putin) talente cresteau sub ochii mei. Unii au rezistat până azi, altii nu. Dar cei care au rezistat, sunt si ei într-o oarecare evolutie si nu pot face nimic decât să mă asez în fata CRT-ului si să-i urmaresc.

Vorba zilei : Ahiiii pacatiiiii !!

