Cu ocazia a două săptămâni de când nu am mai postat, m-am gândit să sărbătoresc  printr-un  nou articol. :))  Acest articol este dedicat orasului meu si cetătenilor. Observ cum , pe zi ce trece, orasul se dezvoltă. Clădiri noi, frumoase, apar ca ciupercile după ploaie si (investitorii) asteaptă să fie locuite de cupluri proaspăt-căsătorite sau de oricine altcineva care vrea un acoperis izolat termic deasupra capului. Mă bucur să văd că orăselul se transformă , treptat, într-o urbe adevărată. Cel putin, arhitectural si demografic. Eu mereu am zis : Orasul acesta  e frumos. Păcat că e locuit. Cineva a zis despre oras că ar fi un sat cu blocuri. Si are dreptate. Dacă nu ar fi blocurile , as crede că sunt în vreo zonă rurală. Mai că as vrea ca toate clădirile să fie rotunde, să nu se mai bârfească atât pe la colturi.  

Din păcate, majoritatea cetătenilor nu s-au adaptat  si încă au mentalitatea celor care se adună la portită să dezbată cele mai proaspete stiri ajunse de la cei din deal despre cei din vale ( asta ca să nu folosesc un singur cuvânt care ar putea să jignească pe unii ). Fiecare se interesează despre viata celuilalt , fără să se analizeze pe sine mai întâi.  Indiferent că mergi în oras la o plimbare , la magazin, să duci gunoiul , la biserică sau oriunde altundeva, te vei izbi de aceeasi mentalitate. Toti se ghidează după un anume tipar, după o lege nescrisă elaborată de cine-stie-cine si de la care nu îndrăznesc să se abată. Si asta nu pentru că nu ar fi  „legi” mai bune, ci pentru că e mai comod. Si ce e trist , e faptul  că ei nu văd că asta îi trage în jos.

Degeaba se mută ei în blocuri noi, izolate termic si  fonic  cu parcare subterană si terasă pe acoperis dacă (probabil ),  îsi vor pândi vecinii de pe terasă sau le vor asculta certurile printr-un  pahar lipit de perete. „A murit comunismul cu tot cu securisti ! ” ar spune ei. „N-au murit” as spune eu. Va trăi atâta timp cât lumea se va uita peste gardul vecinului, dorindu-si  să-i moară capra.

Vorba zilei : Câinele moare de drum lung, prostul de grija altuia.

