Blogule, bloguţule,

Ce mai faci drăguţule ?

Că de când nu am mai scris,

Mult timp s-a mai scurs.

Mai exact, 30 de zile. 30 de zile care au trecut ca vântul pe lângă mine. Aniversări, proiecte, şi nu în cele din urmă, Paştele. Cea mai mare sărbătoare  a ortodocşilor. Şi această sărbătoare, ca şi Crăciunul, şi-a pierdut semnificaţia religioasă şi s-a transformat într-o goană nebună după mâncare , petreceri, chiar şi cadouri despre care spunem că le-a adus iepuraşul de Paşte. Nu ştiu dacă v-aţi  gândit la asta sau nu, dar sărbătorile  sfidează legile naturii. De când renii zboară şi bătrânii graşi încap pe coşul casei ? ( Eu stau la bloc, şi nu-mi pot explica pe unde vine ). Şi, ca să rămân la Paşte, de când iepuraşul face ouă ? Iepurele e mamifer şi se înmulţeşte prin pui vii, nu prin ouă. ( Doar şi vorba aia „se …iubesc ca iepurii, că au atâţia copii” ).

De fapt, iepuraşul de Paşte nu e made in Romania, dar oricare ar fi ţara lui de origine, oamenii ăia nu ştiu că iepurele nu stă cloşcă ? Ori e un miracol al naturii, ori e o născocire capitalistă. Oricum ar fi , merge ! Vinde produsele pascale aşa cum o femeie goală sau un titlu gen „ Bote e transsexual ”pe  o copertă  vând  întregul  tiraj  al unei reviste într-o oră. Nu pot decât să-i felicit pe cei care ştiu să vândă acest simbol „pascal” şi să-i compătimesc pe cei care  închid ochii , dar  deschid portofelul.

O tradiţie made in Bucovina, vizează „blidul” sau coşul de Paşte, care trebuie dus la biserică după slujba de Înviere pentru a fi sfinţit. Şi din toată experienţa mea legată de „mersul cu blidul” pot să spun că  (pe lângă o oboseală grozavă ) nu am simţit nimic altceva decât spiritul de competiţie care plutea în aer între cei prezenţi . Fără să-mi dau seama participam la un eveniment gen  „show room ” care urma să se incheie cu decernarea  premiului „Coşul anului”.  Coşuri care mai de care mai încărcate cu tot felul de mezeluri , prăjituri , şi alte alimente care trebuiau să arate bună-starea  proprietarului.  Spre ruşinea mea, nu am câştigat nici măcar o menţiune. 😦 :))  

Hristos a înviat !

Vorba zilei : Viaţă la ţară – frumoasă la oraş.

