Pfff…mi-au amorțit degetele de când am scris ultima oară…Poate v-ați întrebat pe unde am dispărut, poate nu. Oricum… nu am dispărut nicăieri, doar mi-am schimbat sediul și am schimbat stilul de viață și asta mi-a cam ocupat timpul. 😀

N-am mai scris de anul trecut…cum sună : ”de anul trecut..” De parcă anul trecut nu ar fi la 5 zile distanță…După ce m-am dezintoxicat de mâncarea de sărbători și m-am lepădat de spiritul sărbătorilor, am gândit un pic problema la rece.

Ce înseamnă sărbătorile la români ? Nașterea lui Iisus Hristos, Mântuitorul nostru. Bla bla.. Cui îi pasă ? Mâncare și băutură să fie ! Fie că recunoaștem sau nu, folosim sărbătorile ca scuze pentru kilogramele în plus, mahmurelile de a doua zi și pentru faptul că din 500 de mesaje mai avem 100. Că doar nah…trebuie să dai mass-uri telefonice tuturor , în caz că uită careva că e Crăciunul. ( mulțumesc, apropos pentru mesaje ) Am răspuns, din politețe, deși pentru mine aveau valoare doar cele care îmi erau adresate, chiar dacă ar fi sunat și așa : ”Crăciun fericit, fă !” Măcar știu că eu sunt ”fă”. :))

Crăciunul , ca Crăciunul. Înțeleg gălăgia care se face în jurul lui. Ceea ce mă intrigă pe mine este revelionul. Desigur, este alt prilej de chefuială, însă în cinstea a ce? Gura lumii zice că în cinstea noului an, însă factual vorbind, sărbătorim un moment. Momentul când țaigul de la ceas bate ora 12, când Bănică Jr. de la ProTv sau Dan Negru de la Antena 1 urează românilor ”La mulți ani , oameni buni, la mulți ani!”, momentul când în față te lovește un jet de șampanie sau vin spumant..și exemplele pot continua. Un moment ! Un interval foarte scurt de timp și timpul nu e decât o iluzie…

Apoi trece și acel moment, ca și multe altele din viața ta, dar pe care nu le-ai sărbătorit cu atâta fast. Și te gândești că ai mai trecut de un an, și îți vin în minte toate mass-urile de pe telefon : ”La cumpăna dintre ani…fii mai bun..mai bla bla bla…să ai parte de noroc și fericire în noul an..pe Madonna ca vecină..bla bla bla…”

Și te gândești că da, ești în 2011, însă asta nu înseamnă nimic…Nu poți să tragi o linie și să zici : Gata, e 2011 ! De pe 1 sunt un alt om. Dar 1 cade sâmbătă , și ca pe multe alte lucruri pe care vrei să le faci în viață ( diete, mai mult sport, să-ți schimbi freza ), nu poți să le începi sâmbătă. Trebuie să începi de luni. Dar luni încă te refaci după petrecerea de noul an și tot amâni…

Și-ți dai seama că ești în anul 2011, dar tu ești același om, duci aceeași viață. Nu s-a produs nici o schimbare pentru care, probabil, ai chefuit de vineri seară până…ți s-a tăiat firul. Nimic din interiorul tău nu-ți spune că e 2011 și probabil nici nu ți-ai da seama de asta dacă de fiecare dată când te uiți la telefon nu ai vedea acolo X-ian-011, sau dacă lumea cu care te întâlnești nu ți-ar zice ”La mulți ani !” în loc de ”Salut !”, de parcă ar fi ziua ta onomastică.

Chiar dacă în calendar scrie 2011 în loc de 2010, asta nu înseamnă că tot ce s-a întâmplat în anul trecut rămâne acolo. Ai un trecut care te urmărește, indiferent la câte petreceri de revelion mergi. Un an nou nu îți aduce o viață nouă. Îți dă șansa unui nou început. Însă aceeași șansă ți-o dă fiecare zi, fiecare oră, minut sau secundă care trece pe lângă tine fără să o observi. Așa că nu mai trăi de la an la an, ci de la clipă la clipă.

Vorba zilei : Care-i treaba măgarului de unde bea oaia apă  ?

